IT i technologie LIFESTYLE

Programowania uczą się poza lekcjami. Skutecznie

Programowania uczą się poza lekcjami. Skutecznie
Po roku licealiści sami tworzą programy komputerowe, a najlepsi mają wiedzę z poziomu drugiego roku studiów informatycznych. Takie są efekty pozalekcyjnych zajęć z programowania w I SLO w

Data publikacji: 2016-10-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Programowania uczą się poza lekcjami. Skutecznie
Kategoria: LIFESTYLE, IT i technologie

Po roku licealiści sami tworzą programy komputerowe, a najlepsi mają wiedzę z poziomu drugiego roku studiów informatycznych. Takie są efekty pozalekcyjnych zajęć z programowania w I SLO w Białymstoku.

Programowania uczą się poza lekcjami. Skutecznie LIFESTYLE, IT i technologie - Po roku licealiści sami tworzą programy komputerowe, a najlepsi mają wiedzę z poziomu drugiego roku studiów informatycznych. Takie są efekty pozalekcyjnych zajęć z programowania w I SLO w Białymstoku.

Po roku licealiści sami tworzą programy komputerowe, a najlepsi mają wiedzę z poziomu drugiego roku studiów informatycznych. Takie są efekty pozalekcyjnych zajęć z programowania w I SLO w Białymstoku.   

– Zapytałam absolwentów liceum, studiujących informatykę na politechnikach, co moglibyśmy w szkole zorganizować, aby było im łatwiej na początku studiów – opowiada Ewa Drozdowska, dyrektorka Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”. – Usłyszałam, że przydałyby się poważnie potraktowane podstawy języków programowania. Myślę, że pierwszy rok działalności kółka programistycznego zakończył się sukcesem. Z przyjemnością dowiedzieliśmy się, że uczestnicy tak wdrożyli się w zdobywanie umiejętności programowania, że sami w czasie wakacji pracowali nadal i na pierwszych zajęciach tegorocznych mieli gotowe pytania.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu  i trwają dwie godziny. Poza tym, ich uczestnicy – głównie licealiści I SLO, ale też gimnazjaliści z SG nr 8 – kontaktują się poprzez pocztę e-mail lub portal społecznościowy, gdzie w ramach grupy prowadzący zajęcia udostępnia notatki, materiały i  zadania. To Paweł Olszewski, absolwent SLO przy Fabrycznej i student dwóch kierunków  – informatyki oraz matematyki stosowanej – na Politechnice Białostockiej.

– Zdecydowałem się na prowadzenie koła, aby pomóc młodszym kolegom z liceum i ułatwić im start na studiach technicznych. Żeby zrobić dokładnie to, czego brakowało mi w szkole, gdy ja zdawałem maturę. Z drugiej strony, nauczanie wspaniale porządkuje i systematyzuje wiedzę, więc w tym wypadku korzyść jest obopólna – opowiada Paweł Olszewski.

Programowanie w praktyce

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a jak podkreślają uczestnicy zajęć, ich największą zaletą jest możliwość zastosowania programowania w praktyce.

A to już wiesz?  Szybka wymiana ciepła – wentylatory w obudowie

– Teoria była przekładana na praktyczne zastosowania na przykładzie języka Java – jednego z najbardziej popularnych języków – mówi Paweł Olszewski. – Materiał, który udało nam się zrealizować przekroczył moje najśmielsze oczekiwania. Uczniowie szybko opanowali podstawy, a ich głód wiedzy spowodował, że nasza wędrówka po tajnikach programowania dotarła aż do bardziej zaawansowanych pojęć programowania obiektowego, które omawia się na drugim semestrze studiów.

Szymon Gosk, z drugiej klasy SLO opanował m.in. operacje na zmiennych i obiektach, instrukcje warunkowe oraz pętle i podstawowe zagadnienia programowania obiektowego.  

– Wiedzę zdobytą na zajęciach wykorzystuję do tworzenia programów, które bardzo pomagają mi w nauce przedmiotów szkolnych np. w nauce matematyki – mówi licealista. – Zamierzam dalej rozwijać swoje umiejętności i  w przyszłości  stworzyć własną grę komputerową.

Z kolei nowicjusz – Łukasz Kopoczyński z pierwszej klasy SLO  – chce poszerzyć swoje zainteresowania i wiedzę w zakresie informatyki, co pomoże mu dostać się na wymarzone studia. Wszyscy chwalą sobie koleżeńską i luźną atmosferę panującą podczas zajęć, co w połączeniu z intensywną nauką pożytecznych umiejętności, daje wymierny efekt.

 – Na programowych lekcjach informatyki uczę się rzeczy, które już od dawna znam, a na zajęciach pozalekcyjnych z programowania uczę się czegoś nowego. To naprawdę bardzo przydatne i ciekawe zajęcia – ocenia Janek Karaszewski.

Podczas zajęć każdy uczeń pracuje w swoim tempie.

– Jedni potrzebują pomocy przy wykonywaniu niektórych zadań, inni zaś, na podstawie pozyskanego doświadczenia i własnej intuicji, wykraczają daleko poza prezentowany na spotkaniu materiał – ocenia Paweł Olszewski. – Bez wahania mogę stwierdzić, że po roku najlepsi z nich prezentują lepszy poziom wiedzy oraz swobodę działania większą niż niejeden student po pierwszym roku studiów. Dzięki nabytym już w szkole umiejętnościom będą oni w stanie odnosić wiele sukcesów nie tylko podczas egzaminów, ale też w konkursach informatycznych czy działając w studenckich kołach naukowych.

A to już wiesz?  Asustor wprowadza dwustopniową weryfikację konta ADM

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Programowania uczą się poza lekcjami. Skutecznie LIFESTYLE, IT i technologie - Po roku licealiści sami tworzą programy komputerowe, a najlepsi mają wiedzę z poziomu drugiego roku studiów informatycznych. Takie są efekty pozalekcyjnych zajęć z programowania w I SLO w Białymstoku.
Hashtagi: #LIFESTYLE #IT i technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy