Wiadomości branżowe

Aplikacje mobilne ? nie dla każdego?

Aplikacje mobilne ? nie dla każdego?
Urządzenia mobilne takie jak smartfony, czy tablety, dawno już przestały być nowinką technologiczną, a zamiast tego na stałe wpisały się w codzienną rzeczywistość naszych odbiorców. W obliczu tego faktu kuszące jest skorzystanie z możliwości dotarcia do konsumentów za pomocą aplikacji mobilnych. Tylko czy sprawdzają się one w każdym przypadku?Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy. Zależy przede wszystkim od takich czynników jaka jest nasza grupa docelowa, jaki produkt oferujemy, czy kampania mobile ma trwać przez określony czas, i czy mamy niezbędne fundusze.Aplikacje mobilne od początku zadziwiały różnorodnością, za ich pomocą jesteśmy w stanie wyszukiwać informacje, organizować czas, jak również zapewniają chwilową rozrywkę. Jeśli chcemy zaistnieć na rynku mobile, warto zapoznać się z aktualną ofertą rynku. Być może nasz pomysł nie jest tak unikatowy jak nam się wydawało i znajdziemy tuziny podobnych rozwiązań, jeśli nie wręcz identycznych. W takim wypadku nasze szanse na powodzenie znacznie maleją.Warto również uczciwie spojrzeć na grupę do której kierujemy naszą

Teaser

Urządzenia mobilne takie jak smartfony, czy tablety, dawno już przestały być nowinką technologiczną, a zamiast tego na stałe wpisały się w codzienną rzeczywistość naszych odbiorców. W obliczu tego faktu kuszące jest skorzystanie z możliwości dotarcia do konsumentów za pomocą aplikacji mobilnych. Tylko czy sprawdzają się one w każdym przypadku?

Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy. Zależy przede wszystkim od takich czynników jaka jest nasza grupa docelowa, jaki produkt oferujemy, czy kampania mobile ma trwać przez określony czas, i czy mamy niezbędne fundusze.

Aplikacje mobilne od początku zadziwiały różnorodnością, za ich pomocą jesteśmy w stanie wyszukiwać informacje, organizować czas, jak również zapewniają chwilową rozrywkę. Jeśli chcemy zaistnieć na rynku mobile, warto zapoznać się z aktualną ofertą rynku. Być może nasz pomysł nie jest tak unikatowy jak nam się wydawało i znajdziemy tuziny podobnych rozwiązań, jeśli nie wręcz identycznych. W takim wypadku nasze szanse na powodzenie znacznie maleją.

Warto również uczciwie spojrzeć na grupę do której kierujemy naszą aplikację. Ten aspekt determinuje tak naprawdę kształt całej kampanii. W przypadku osób w średnim wieku, najważniejszą cechą programu mobilnego będzie jego użyteczność. Tacy konsumenci mają na swoich urządzeniach dziesiątki aplikacji, które pomagają w organizacji dnia codziennego. Kalendarze, aplikacje z przepisami, mobilne wydania gazet i notatniki to tylko kilka przykładów z ogromnego koszyka.
Żeby wejść w tę część rynku należy więc się mocno nagłowić, aby zaproponować tym wymagającym odbiorcom coś, co stanie się w krótkim czasie niezbędnym dodatkiem w życiu. Oczywiście skomplikowane rozwiązania pociągają za sobą proporcjonalnie wysokie nakłady finansowe.
radzi Bartlomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NETPamiętajmy jednak, że jeśli nam się uda, taka aplikacja ma bardzo długą żywotność. – dodaje.

A to już wiesz?  WEI: Ustawa o cyberbezpieczeństwie nie gwarantuje zwiększenia jego poziomu. Same ramy prawne i nowo powołane podmioty nie wystarczą [DEPESZA]

Z drugiej strony mamy osoby młode, nastolatków i osoby przed 25 rokiem życia. W tym wypadku możemy pozwolić sobie na proste gry, które mają w tej grupie większą siłę przebicia. Jest to rozwiązanie stosunkowo tańsze, jednak nie będzie ona popularna przez długi czas. Z powodu prostoty, takie programy są dużo bardziej popularne i nasz pomysł szybko zginie w tłumie.

Najważniejsza kwestia jednak to nasz produkt. Powiedzieć że nie każdy produkt nadaje się do kampanii mobile to zbyt duże uogólnienie. Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że artykuły z branży FMCG są łatwiejsze do wykorzystania w takim planie komunikacji niż np. nieruchomości.

Jednym słowem, przed przystąpieniem do włączenia promocji za pomocą urządzeń mobilnych do naszej strategii marketingowej, warto zapoznać się z rynkiem, rozważyć wszystkie możliwe opcje i poważnie się zastanowić, czy aby na pewno uzyskamy efekt, o jaki nam chodziło.


dostarczył infoWire.pl

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy