Elektronika

Internet Standard prezentuje raport „Internet 2k10”

Ranking polskich firm internetowych na podstawie wyników finansowych, wyniki oglądalności witryn i grup witryn, artykuły o finansowaniu e-biznesu, a także wywiady z liderami rynku i

Ranking polskich firm internetowych na podstawie wyników finansowych, wyniki oglądalności witryn i grup witryn, artykuły o finansowaniu e-biznesu, a także wywiady z liderami rynku i obszerny katalog firm – wszystko to w nowym raporcie Internet Standard, przygotowanym przy współpracy merytorycznej Info Veriti, którego partnerem jest system obsługi płatności Dotpay.

Internet 2k10 to pierwsza edycja raportu Internet Standard o kondycji finansowej polskiego e-biznesu. Nasza publikacja to cenne źródło informacji dla przedsiębiorców:

* prowadzących działalność w branży internetowej
* planujących rozpocząć taką działalność
* inwestujących w przedsięwzięcia internetowe
* oferujących rozwiązania wspierające e-biznes
* poszukujących wiedzy na temat różnych aspektów działań e-biznesowych
* zainteresowanych strategiami liderów polskiej branży internetowej
* chcących znaleźć firmy zajmujące się poszczególnymi obszarami biznesu internetowego

Raport Internet 2k10 składa się z czterech części. W pierwszym rozdziale prezentujemy ranking polskiego e-biznesu w czterech głównych grupach: „Serwisy i usługi internetowe”, „Marketing i reklama internetowa”, „E-commerce” (sklepy internetowe) oraz „Usługi dla firm internetowych”.

Przeanalizowaliśmy szczegółowo wyniki finansowe 275 najważniejszych przedsiębiorstw działających w polskiej branży internetowej, zebraliśmy też podstawowe informacje o rynkach, na których działają. Dodatkowym elementem naszej analizy są wywiady z przedstawicielami firm, które uplasowały się na pierwszym miejscu w poszczególnych tabelach rankingowych.

W raporcie znalazło się także podsumowanie minionego roku, opracowane na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Sprawdziliśmy, które serwisy zwiększyły swoją oglądalność, a które zanotowały spadek popularności w ciągu dwunastu miesięcy 2009 r.

Trzeci rozdział poświęcony jest finansowaniu e-biznesu w naszym kraju. Przyjrzeliśmy się działalności spółek internetowych notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, przygotowaliśmy również krótkie podsumowanie trzech rund naboru wniosków na dofinansowanie w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Ostatnią część raportu stanowi katalog polskich firm internetowych. W pięciu głównych grupach branżowych, podzielonych na mniejsze kategorie zebraliśmy wizytówki ponad 1400 najważniejszych przedsiębiorstw z branży.

A to już wiesz?  Samsung i Iron Man łączą siły

Pierwsza dziesiątka

Zwycięzcą całego zestawienia, bez względu na to, czy weźmiemy pod uwagę wyniki finansowe za 2008 czy za 2009 rok, jest QXL Poland, właściciel platformy aukcyjnej Allegro.pl i spółka-matka dla kilku ważnych przedsiębiorstw z branży ? otoMoto, PayU i Ceneo.

W 2008 r. lider polskiego rynku internetowego miał 470 mln zł przychodu i aż 148 mln zł czystego zysku. To wyniki nieosiągalne dla pozostałych firm działających w polskiej sieci, a wszystko wskazuje na to, że w 2009 r. poznańska spółka ponownie podwyższyła poprzeczkę ? oszacowaliśmy jej ubiegłoroczne obroty na około 550 mln zł.

Druga w zestawieniu Grupa Onet.pl miała w 2008 r. o ponad połowę niższe przychody (203 mln zł). Na tym przykładzie widać dobitnie różnicę między krajowym rynkiem reklamy online, a rynkiem internetowego handlu. Wydawca największego polskiego portalu internetowego w 2009 r. utrzymał sprzedaż praktycznie na takim samym poziomie, jak rok wcześniej.

To samo tyczy się też piątej w rankingu Wirtualnej Polski (151 mln zł obrotu w 2008 r. i 152 mln zł rok później). Wśród obecnych w pierwszej dziesiątce firm prowadzących portale internetowe tylko Interia mogła naszym zdaniem zauważalnie zwiększyć swe przychody (z 82 mln zł do około 89 mln zł w zeszłym roku).

Poza QXL Poland i trzema wydawcami portali, w czołówce zestawienia za 2008 rok znajdziemy właścicieli sklepów internetowych. Trzecia lokata przypadła warszawskiej spółce Agito SA, do której należy sklep Agito.pl. Niestety imponujące przychody z 2008 r. stopniały w roku ubiegłym ze 174 mln zł do 95 mln zł, czego powodem były problemy finansowe największego akcjonariusza Agito.

http://media.netpr.pl/pr/163915/internet-standard-prezentuje-raport-internet-2k10

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy